Monday, October 8, 2007

羊与鼠(陆羽仁)

恒指现价28000点,若果在一年前讲这个价位,人地会以为你傻o既,但如今已是调整后的市况,现在流行讲的是30000点,或者35000点的「指标」。

网友小鱼毛问:「陆sir:我都知现时股市超过27000点,是一个危险水平,买货又唔知边只抵,沽货离场又似还有得升,真系两难。睇落北水自由行一到,会有另一升浪,是否过份乐观,希望陆sir俾d意见。」

要在股市�食,要超前,唔系滞后,要快人半步,不是人云亦云,因为主宰大市的大户,系超前布局,唔系事后跟风。在刚开始公布北水自由行政策时,港股才22000点左右,如今已升了6000点。在刚公布政策时,陆羽仁讲香港将会A股化,港人要习惯大陆股票的40倍、50倍PE,你当时抢入去炒仍有所获。到如今即使唔系升�七七八八,都升�六六七七,你仲话「北水自由行一到,会有另一升浪」,可能就迟��嘞。陆羽仁超前�睇,北水自由行真正开通时,或许会有一升,但那时外资大户最佳派货时机,恐怕你买完大市一升,你都唔系�易享受到那个升浪了。不过如今北水自由行政策拖迟未落实,大户未派到货,所以大市又反覆炒上同你磨吓。一个升浪初段好食,升浪中后段难啃,炒到如早,炒股已不能买完放低几日唔睇了。

网友小潘有一段留言好搞笑,「2823(A50基金)是陆sir第一只叫我买o既股,但我一早沽左......如果讲我对2823既遗憾,我估系一万年。」我好少叫人买股票,因为既怕负起责任,亦怕你们只是依赖人自己唔用脑(唔用脑是在股市输钱的主要根源),所以我好少提及�巴,但一年多前当A50还是50元时,觉得这只股有少少似大陆的盈富基金,大陆经济�好,股市都未郁,A股只是1300点,实在抵到烂,所以忍唔住叫大家买,如今大陆A股已经5800点,A50自然升�上太空了。

小潘那一句「如果讲我对2823既遗憾,我估系一万年」,应是抄袭周星�在西游记片中的对白,闻说这句�精警的对白周星�也是抄来的,周的一个富豪老友,曾经向女友说过这句极其浪漫的绝炒对白,周听完之后觉得系绝世警句,就抄入片中。

我又想借花敬佛,话而家好多股票已经升�上太空,或者�仲会飞出太阳系都唔知,但如你在高位买�,不幸跌下来又死揸唔放,恐怕3、5年后回头,又会讲番句:「如果讲我对呢只股o既遗憾,我估系一万年」。你睇28元买�电盈的股民,如今的遗憾至少都有7年啦。

在�高的股市,绝对不能排除股市丧升完可以再丧升,再再丧升,但股票升唔等如股价合理,价钱唔合理的股票,可以投机唔可以投资。买股要分开「投资的我」和「投机的我」,这个观点我会不断又不断的重覆,因为我觉得你地都未系分得好清。投资做绵羊,投机做老鼠,心态好唔同,散户可以同时做绵羊和老鼠,但唔好买一只股是抱一种唔羊唔鼠的心态,睇吓结果系点才决定行边个方向,旺市决定�做老鼠买一只股,就要抱偷鸡心态,唔对路要走,虽然不一定要好短线,虽然食正方向都可以揸好耐,但心态就要天天观察,唔对路随时要闪,无事就行番埋去,唔好怕烦,唔好怕走错鬼,记往唔识走鬼才会犯大错。

做老鼠去投机要严守止蚀,买中股票升时可以唔好�快放,但买错股票跌时一定要在止蚀位投降,如果你话�样次次止蚀好易输哂,我就话你次次要止蚀,入市技术差,入市时机错,要再练吓才去炒,唔系止蚀呢个原则有问题,觉得一成止蚀位太窄,可以定够一成半、甚至两成,但不要放弃止蚀。止蚀原则,将会系大家炒股的救命仙丹。

No comments: