Wednesday, October 31, 2007

十居其九(2)陆羽仁

2007/10/31

期指狂炒高顶住结算,有点今年6月feel,一路推高,风高浪急,但亦风光无限。美国减息期近,如只减0.25厘,又无乜好说话讲,小心大市先行回吐再炒。

昨日讲旺市十个炒九个赚钱,惹起一些回应及问题,不妨讲讲。早上已有老友讲起,陆羽仁你�讲,即系劝人去赌。亦有老友讲起另一些旺市输钱的故事,他有个朋友做医生,一年前突然同渠讲,炒股好顺手,想唔行医转行全职炒作,老友心谂�浪费,做医生头头尾尾加埋实习和读专科差唔多读�10年书,�就放弃,真系读书无用�。不过最近老友再见番呢个医生朋友,医生垂头丧气�讲,炒细股炒到唔系几掂,输�大钱,好彩无放弃做医生。老友心谂�戏剧性都有,又话全职炒股,跟住又缩沙,呢个医生叻仔一名,读书时中英数科科都�劲,估唔到个市�旺,�叻仔都话炒股唔掂。

朋友唔系好识炒股,问我点解会�,我话做医生一年都有200万收入,一年前�个医生朋友讲得唔行医去全职炒股,应该都�到唔少,例如揸住200、300万本金去炒细价股,炒到有800万、1000万市值o既货都唔奇。人会把一时的收入,视作永恒,医生哥哥会谂,我一年炒股赚600万、800万,�仲使日日睇症�辛苦,不如全职炒啦。不过,细价股在今年8月大调整跌了下来后,未上番过去,医生哥哥原本值1000万的细价股组合,随时得番200、300万,打回原型甚至倒输,所以咪无得转行�。旺市炒唔中边,或者睇中升或跌但买唔中股票,亦都可能中招。

昨日讲到要止蚀及唔好沟淡,引发一些问题,网友bonnie问系唔系一定要一成止蚀,�话假设渠3.6元买了锦江酒店(2006),认为是好股,打算长揸六个月、一年,但渠股价已跌穿一成止蚀位,又系唔系要止蚀呢?有时好难作决定。

我可以�讲,「投机的我」一定要止蚀,你谂住炒股,势色唔对唔止蚀好戆居。买股一买就跌,睇错股,或睇错入股时机,通常衰开有条路,起码会衰一段时间,投机唔止蚀好易愈陷愈深,最惨系遇到沽货对手系大户,有意装你,你唔止蚀就中伏。

�「投资的我」又点呢?我认为主要看你对目标股票有多大认识,若认识好深,知道渠的价值,甚至可以准确估到目标股票的盈利,的确可以唔止蚀,股神巴菲特话睇中超值好股,买完即跌,渠会愈跌愈买。例如中原老细施永青去买对手美联物业(1200)的股票,全行两大地产代理,已经做�全行七、八成生意,如果施永青睇住自己盘数,上半年赚3亿,发过猪头炳,自然唔怕扑入去买美联,因为他估到对手条数都唔差太远,即使买完大市调整美联股价跌,施生亦唔怕再买,因为渠知道哂对方的底牌(只是举例假设,并非叙述事实)。

问题是好多人对上市公司的了解只是半桶水,估估吓,所以即使是投资,睇错亦最好止蚀,即使买入对象是好公司,也可以候低买过,除非买入的注码好细。

以锦江为例,现在只是寻底股,唔知有无人炒升唔升,想投资也要分注,若想买10万元,先买2万5,睇吓点,其余3注见渠升再追入都唔迟,可能系半年后的事;又或者拉�4注的差价,定到比较低才入齐4注。又或者一注都唔入,日日去斋睇,睇到渠升先至追。以bonnie的例子,如果她把所有注码在3.6元买入,我系渠如果重注会先止蚀。买股最怕输,长线投资也要拣�位入,最好一入即升,脱离止蚀位就有机长揸。

网友T的问题也类似,渠问沟淡,他认为对于弱势股,这做法故然是上上之策。�对于比较强势慨股又如何?若果唔系摸顶,大市又向好,手头资金又容许,沟淡会否比减持好?

这样又回到上面的问题,第一,你要识分「强势股」,关键可能系实力股而非强势股,强势股可能只是呢期兴炒作的股份的代名词,我就话可以唔止蚀的股份一定系实力股,盈利升幅较理想,问题是新股民识唔识分盈利好坏的股票呢?如果唔识分,买�热炒鸡股,愈沟愈死。其次,你话大市向好,又有钱,是否沟淡比减持好?的而且确,大市向好,跌完又升突,令盲目死坐货的人获益,�就要睇吓股市系唔系永远系�,若无信心永远系�,相信音乐终有一日会停,�都系唔沟好过沟了。

记住,遵守纪律要付出代价,在大牛市中,要止蚀又唔沟淡的股民,�钱一定少过盲目死揸兼见低就沟淡的人,但遵守纪律的得着系防范风险,万一大浪到来时,都唔会一Q俾人打沉。

No comments: