Wednesday, September 12, 2007

避险与争胜(11) 陆羽仁

美股大升后牛皮,昨日道指微跌16点,由而家到下周二,港股和美股进入炒减息的日子,然后睇吓伯南克开大定开细,开大,减够半厘,如果香港起码跟到减四分一厘,大市就维持上炒格局;若果开细,只减四分一厘或唔减,后市就有较大回吐压力。当然港股还要睇睇阿爷会否星期五收市后又出招。


早前打算写完的「避险与争胜篇」,因为网友的问题,写吓续篇,我话美国次按和楼市的问题如海啸一样,还有大灾难在后头,如今只是大海啸前的退潮,你去海滩执蚬执虾要小心。网友yuki问,海啸来得咁急咁快,到时有无足够时俾我地睇到渠来之前的讯息号呢?

网友benny的回应好好,大家可以睇睇:
「 Yuki:呢排我都一路谂紧你讲既问题,睇咗陆sir个blog同金曹师兄、其他师兄师姐既回应咁耐,我发觉自己有一个好重要既观念改变,以前成日想揾到好清晰既指标话比自己听点做,譬如一只股升到阿妈都唔认得,应该几时放?点先可以赚到尽?入市价点先可以做到最平?


但渐渐发觉,呢d谂法太理想化,因为股票市场入面既种种现象,系唔同人既意愿不断互动所产生出黎,由于人心难测,我认识到"摸住石头过河"既道理。

应用番去你既问题,从一个中线投资既角度,我都好想知道几时系呢一轮既浪顶,但我谂绝对无可能会有足够既signals话比我地听,我自己会睇散户情绪(因为大户系睇住呢样黎玩)、资金流向、经济情况(即大环境同大户做嘢方向既关系)等,但都好片面,因为遇上突发事件(往往股灾就系黐住突发事件),全部无用。


咁退一步讲,如果唔能够赚到尽,不如谂吓点样"尽量赚到尽",我谂方法有好多,其中一样系大家成日讲既分段沽、分注买,我觉得非常有用,因为如果一嘢买哂或沽哂而最后发觉做错事,个吓心理压力好鬼大(仲有一d系侧边睇嘢既人既笑骂声),分段沽、分注买绝对可以帮到手。


至于你话有冇足够时间俾你走,我谂如果套用上面讲既分段沽,时间永远系够,只不过睇吓你想赚几多。 」

  
你地睇陆羽仁的文章长啲时间,就会发现我讲投资和其他人好唔同。普通人讲单面,我会讲双面;普通人一系讲升,一系讲跌,我会讲升完会跌,或者跌完会升;普通人讲买股唔分投资与投机,我会讲买股前首先要分清自己想做什么;普通人讲估计赢几多钱,我话要同时估计赢钱和输钱;普通人用紧散户的思维,我尝试追踪大户的部署(虽然好多时只系估到六成);普通人靠买中一个方向赚钱,我会讲大户靠人造波动赚钱,你追到渠啲波动搭顺风车会赚到啲钱,或者至少唔好输钱。

  
你想像吓一个镜头,你好快乐地在海滩执蚬,只只又肥又大,的确是一幅好开心的图画;若把镜头一路拉濶,升上高空,才会看到远方有一排排海啸巨浪涌至,又变成好凶险的场面;一件事是好是坏,视乎你在什么时空,用什么角度看。你话咁凶险就最好唔买,等海啸啦。我就话,咁系唔系最好方法,真系两睇,我讲海啸,的确系觉得渠有机会来,例如有七成机会,但仍有三成机会渠不来,即使渠来,又点知渠几时来呢?若你停手唔买股,跟住见个市起势升,会唔会在更高位忍唔住落场呢?人通常是「眼见为真」,当眼见股市鸡犬皆升时,又点忍得住唔落场呢?


股市散仔,买股票天天发梦最低位买最高位沽,例如几年前以1.5元买中石油(0857),问吓目标价,那个时候最乐观的分析员都系睇3元(他即使睇得好啲,都唔会把目标价讲得太高,以防「最后」唔到价跌番落去时你骂他),你见「到价」自然会沽,然后等跌,渠无跌,仲升到无影,你就好揼心。


见到股神巴菲特沽中石油,你地问渠什么心态。首先,股神买股无定一个目标价,渠会以公司的长线收益,折现成一个现金价值,若股票的市价比估计现金价值低好多时,渠就会买,假设渠当日买中石油时计出来的现金价值系每股4元,当时股票1元多,比估计价值有好大折让,视为抵买。其次,股神沽股票是觉得基本因素改变,若果系好股,基本因素无变,渠会长揸,所以渠沽中石油系认为基本因素改变了,我地唔知渠认为基本改咗乜,到底是认为中国经济过热,会爆,抑或次按好大剂,全球经济有危机,甚至令油价上升轨终结,唔知,但他应该有他的一套估计。但股神睇得好长线,货又多,减货不能减得太快,但渠一定觉得中石油、中国市场、石油市场甚至环球股市有啲问题。


讲番散仔,投资唔讲,只讲投机,有人太贪,有人太细胆,要啱啱好才可以赚到大钱。有蚬唔执,可能是太胆少,假设未来几个月股市大升,跟住你就会俾人话,听个乜水陆羽仁讲,话有海啸,浪花都无个,正傻仔,你俾人笑一个月尚可,笑两三个月就会顶唔顺,我又会损失一个读者。我经常话,预测股灾无用,股灾最后会来,睇吓几时,如果股灾明年今日到,我今日一年前大讲股灾,就系讲错,所以有蚬要执,你可能今日执完明日都走咗都话唔定o架。


但系话说回来,执蚬唔紧要,但每天都要有个防范心,一唔对路就闪,若果一直无出事,高位都要食吓糊,要避险和争胜心兼备。因为执得两执,你执到成手蚬,就会觉得自己好叻,系股神,我不能够不提醒大家,包括我在内,大家都系股蚁,外资大户才是股神,人地住山顶,我地住山脚,实力太悬殊,我不会定死一个指数目标,但大市升上25000点楼上风险开始增加,愈高愈危,大家自己执生,海啸唔会一晚发生,只要你有防范心,唔对路时唔好赖死唔走,就OK。记住赢钱好多时讲心态,讲纪律,顺势而炒,直至可能转势时就要走避(其实炒股同股神沽货的原理一样,持货至可能转势时),无人可以做到最低位最高位沽,唔好咁傻咁样要求自己啦!炒股要有胆去炒,同时要知足食吓糊。

No comments: